Dzikie koty Afryki Południowej - Tenikwa

Kocham koty. Wszystkie koty.
To inteligentne, odważne, niesamowite zwierzęta, które nawet oswojone, zachowują dzikość wpisaną w sercu.
Pierwszy, bliski choć daleki kontakt z dzikimi kotami miałam podczas swojej pierwszej podróży do RPA, w czasie safarii w Parku Krugera.
Bliski, bo był to kontakt na otwartej przestrzeni. Daleki, bo ledwie je wypatrzyłam między krzewami :D
Naprawdę bliski kontakt z dzikimi kotami, daje Tenikwa.
Tenikwa, to ośrodek przyrodniczy, który swoje początki ma w małej szopie, gdzie właściciele leczyli ranne ptaki. Dziś jest to jeden z największych aktywnych ośrodków rehabilitacji przyrody na zachodnim wybrzeżu RPA.

Wspaniałe miejsce i bardzo mili ludzie. Ośrodek oferuje wiele atrakcji dla odwiedzających.
Można dowiedzieć się ciekawych rzeczy o kotach, np. że nasze małe prążkowane bestyjeczki, to hybrydy dwóch dzikich afrykańskich kotów. Na zdjęciu niestety możecie zobaczyć jednego z nich, drugi strzelił focha, wszedł w krzaki i poczekał aż sobie pójdę. Chyba miała zły dzień kocina. Wyglądają jak niegroźne kociaki, ale polują na zwierzęta swojej wielkości np. na  zające.

Musiałam też trochę się nagimnastykować żeby zrobić zdjęcie several-a ( dusze uszka, cały w ciapki). Samiczka. Nie podobało się jej, że ktoś plącze się po jej terenie i wyraźnie za nią chodzi. Najpierw próbowała zwyczajnie oddalić się, ale kiedy zorientowała się, że nie odpuszczę (nie mogłam, chciałam mieć jej zdjęcie przodem) ruszyła w moim kierunku i to dość raźnym krokiem. Szła na tyle szybko, że miałam problem ze złapaniem ostrości. Udało się!! Jedno zdjęcie jest!! Kolejnego nie udało się zrobić, była już zbyt blisko. Opuściłam aparat. Stała przede mną, może metr. Syknęła jak domowy kot, odwróciła się i poszła swoją drogą. Wow! Była piękna.
Wiecie że gepardy, to najłagodniejsze, dzikie koty? Nawet dorosłego geparda można oswoić.
W Tenikwa, można wybrać się na spacer z gepardami a nawet dotknąć. Lwom i leopardom nie patrzy dobrze z oczu.
 Gdyby , ktoś chciał się wybrać, to jest link do ich strony. TENIKWA
A teraz parę zdjęć :D

Kliknij w zdjęcie i powiększ :D





Komentarze